czwartek, 8 grudnia 2016

Śniadanie - najważniejszy posiłek

Pierwszy posiłek dnia jest najważniejszy w diecie, jeśli zależy Ci na zdrowiu i szczupłej sylwetce. Prawidłowo skomponowany  zapewnia energię wszystkim komórkom i sprawi, że nie sięgniesz po śmieciowe jedzenie.

Śniadanie powinno dostarczać 25 procent dziennej porcji kalorii. Zdrowy posiłek to taki, który zawiera pełne ziarna zbóż, odtłuszczony nabiał i owoce. Badania wskazują że jedzący śniadanie są szczuplejsi niż ci, którzy go opuszczają. W jednym z badan udowodniono też, że omijanie śniadania powoduje czterokrotny wzrost ryzyka  otyłości oraz cukrzycy i chorób serca. Kluczem do zdrowia są produkty  zbożowe bogate w błonnik: pieczywo, musli oraz węglowodany złożone dające energię na kilka godzin. Wybierając musli sprawdzaj jaką mają zawartość cukru. 10 gram w porcji to wszystko co możesz sobie pozwolić. Dodając do niego chude mleko i owoce: jagody, plasterki jabłka, owoce suszone - uzyskasz smaczne i zdrowe śniadanie. Wiele płatków jest wzbogaconych witaminami i minerałami, mogą więc zapobiegać niektórym schorzeniom np. kamieniom żółciowym. Stwierdzono, że dolegliwość ta częściej występuje u osób, które nie jadają śniadania - najważniejszego posiłku w ciągu dnia.


Poranne posiłki warto również ułożyć w zależności od tego jaki dzień cię czeka. Dzięki temu zachowasz nienaganna sylwetkę i mnóstwo energii bez wypijania hektolitrów kawy. Oto kilka przykładowych menu:
Spotkania za spotkaniem.Twoje  pierwsze śniadanie powinno być lekkie i odżywcze. Zjedz porcję owoców posypanych płatkami owsianymi i wypij jeden jogurt, najlepiej naturalny. Usprawnia trawienie i zapobiega wzdęciom.
Ważny egzamin. Idealnym śniadaniem jest porcja owsianki ze startym jabłkiem, orzechami lub wiórkami czekolady. Taki zestaw uspokoi cię i poprawi nastrój.
Przedpołudniowy fitness. Twoje śniadanie powinno być bogate w węglowodany, lekkostrawne i bogate w witaminy. Przed śniadaniem wypij sok ze świeżych owoców. Następnie zjedz kromkę pieczywa pszenno-żytniego (nie razowego) z plasterkiem białego sera i małego banana albo konfitury.
Dzień pracoholika - potrzebujesz więcej kalorii. Powinnaś zafundować sobie jajecznice na wędlinie a w pracy dwie pełnoziarniste kromki chleba z twarożkiem i sałatkę warzywna.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP