piątek, 22 kwietnia 2016

Olej kokosowy - wpływ na zdrowie i zastosowanie

Olej kokosowy, przez jednych uważanych jako kolejny pomysł marketingowców na promocje cudownego leku na wszystko, doczekał się w Polsce szerokiego grona zwolenników. Nic w tym dziwnego, bowiem olej ten to prawdziwa perełka, dzięki której zadbamy nie tylko o nasz wygląd, ale przede wszystkim o zdrowie. Olej kokosowy - rewolucja dla zdrowia i urody.

Sprawdzam co kryje się w olejku kokosowym oraz jak go wykorzystać na co dzień.

Skąd bierze się olej kokosowy?

Jak sama nazwa wskazuje, olej ten pochodzi z kokosu. wytwarza się go z jego miąższu, a ten o najwyższej wartości tłoczony jest na zimno, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości zdrowotne. Olej ten, w zależności od temperatury, może mieć formę stałą lub płynną.

Właściwości zdrowotne oleju kokosowego!

Olej kokosowy doskonałym źródłem nasyconych oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Wśród właścicieli oleju kokosowego z pewnością wymienić należy wpływ na układ pokarmowy oraz jelita. Olej ten poprawia odporność organizmu oraz pomaga pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a także wykazuje działanie antybakteryjne oraz przeciwwirusowe.

Olej kokosowy dla urody!

Do właściwości oleju kokosowego może również  zaliczyć jego wpływ na naszą urodę. Doskonale nawilża  bowiem skórę, chroni ją przed przesuszeniem oraz rogowaceniem naskórka. Wskazany jest również dla osób z trądzikiem i wszelkiego rodzaju dolegliwości skórnymi o różnym podłożu. Olej kokosowy można stosować jako maskę na włosy, dzięki czemu staną się one miękkie, nawilżone, błyszczące i mocne.

Jak stosować  olej kokosowy?

Na co dzień olej kokosowy możemy  stosować jako zamiennik tłuszczu do smażenia, pieczenia, jako dodatek do sałatek, ale również zewnętrznie na skórę i włosy.
Obecnie w związku z coraz popularniejsza modą na zdrowy tryb życia, pojawia się coraz więcej przepisów kulinarnych z zastosowaniem oleju kokosowego. W szczególności jest to zauważalne w przypadku wypieków, w których olejem kokosowym możemy zastąpić zarówno zwykły olej, (np. rzepakowy czy słonecznikowy), jak i masło.

Pamiętajmy, żeby swoją dietę urozmaicać o różne rodzaje tłuszczu. Warto również pamiętać o tym, aby ograniczyć te pochodzące zwierzęcego na rzecz roślinnych, a w szczególności starać się wyeliminować tłuszcze trans. Dzienna dawka tłuszczów (również tych ukrytych) nie powinna przekraczać 30 % zapotrzebowania energetycznego, dlatego im bardziej wartościowe tłuszcze  wkomponujemy w swoją dietę,m tym lepszej kondycji będziemy nasz organizm.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP