niedziela, 14 lutego 2016

5 minut dla zdrowia - ćwiczenia w pracy

Ból pleców, nadgarstków,żylaki nadciśnienie - to tylko niektóre schorzenia, które mogą wystąpić u osób mających siedzący tryb pracy. Zapobiec temu mogą nawet lekkie ćwiczenia fizyczne. Wystarczy przeprowadzić kilka ćwiczeń w ciągu pięciu minut, aby zadbać o zdrowie i pozbyć się ciągłego bólu.
Zdrowy kręgosłup to podstawa dobrego samopoczucia. Dzięki niemu nasze ciało może wykonywać cztery rodzaje ruchów - do przodu, do tyłu, na boki oraz skręcać się.

Ćwiczenia, które Wam prezentuje, obejmują wszystkie te kategorie, co wpływa na poprawienie gibkości pleców, a zatem na poprawę dobrego samopoczucia. Wszelkie napięcia, jakich doznajemy, zazwyczaj kumulują się w okolicach karku. Program ten ma na celu pozbycie się uczucia sztywności, będącego wynikiem stresu. Poniższe ćwiczenia są łatwe. Ich wykonanie zabiera mało czasu  i wymaga niewiele miejsca. Co więcej każde z nich nadaje się do wykonania praktycznie każdym rodzaju ubioru.
Osoby pracujące przy komputerze mają ustawowo zagwarantowane 5 minut odpoczynku od monitora w trakcje każdej godziny pracy.

Ćwiczenie 1 - w górę i na boki

1. Stan prosto ze stopami rozsuniętymi na szerokość bioder i unieś ręce na szerokość ramion nad głowę. Na przemian wyciągnij to jedną, to drugą rękę, jakbyś chciała dosięgnąć sufitu. Wyobraź sobie, że z każdym rozciągnięciem stajesz się o kilka centymetrów wyższa. Powtórz ćwiczenie 8 razy i opuść ręce.
2. Pozostań ze stopami rozsuniętymi na szerokość bioder.  Podnieść prawa dłoń nad głowę z dłonią skierowaną do wewnątrz, a lewą dłoń oprzyj na lewym biodrze. Wraz z wydechem pochyl prawą rękę, głowę i tułów w lewo. Pozostań w tej pozycji i policz do pięciu, po czym powtórz całość drugiej strony.

W czym to pomaga?
Opad tułowia  z rozciągnięciem klatki piersiowej pomaga w dolegliwościach związanych ze sztywnością pleców, ramion oraz w problemach z oddychaniem. Masuje również żołądek, a zatem przynosi ulgę w trudnościach z trawieniem. Rozciąganie pionowe i boczne pomaga przy skurczach mięśni. Wspomaga również rozciągniecie mięśni znajdujących się po bokach ciała.

Ćwiczenie 2 - napinanie i rozluźnianie


Pozostań w tej samej pozycji co w ćwiczeniu nr 1, że stopami rozsuniętymi na szerokość bioder. Ręce złóż za plecami, krzyżując palce dłoni. Weź wdech. Wydychając powietrze, wykonaj opad tułowia do przodu, nie zginając nóg w koloniach, a  splecione dłonie  przenieś za głowę. Pozostań w tej pozycji przez pięć sekund, z zamkniętymi oczami. Pamiętaj o tym, aby rozluźnić każdy mięsień na twarzy. Powoli zacznij podnosi się, rozdziel dłonie i opuść ręce osobodnie wzdłuż ciała.


Ćwiczenie 3 - giętkie plecy


Usiądź na krześle i przesuń się na skraj siedziska. Sięgnij rekami za siebie i chwyć za boki krzesła. Stopy oprzyj o podłogę na szerokość bioder. Wraz z wydechem wygnij ciało do tyłu, opierając jego ciężar na rękach i unosząc pośladki. Wyciągnij głowę i szyję do góry, spoglądając w stronę sufitu. Wytrzymaj w tej pozycji przez pięć sekund.

W czym to pomaga?
Wyginięcie pleców korzystnie wpływa na rozluźnienie w okolicy pleców oraz rozciąga mięśnie klatki piersiowej.

Ćwiczenie 4 - skręty tułowia


Usiądź bokiem na krześle z oporem po prawej stronie i stopami płasko na podłodze. Wyprostuj się  - plecy, głowa i szyja powinny tworzyć linię prostą. Wraz z wydechem skręć górną część ciała w prawo i chwyć dłońmi za oparcie krzesła. Spójrz przez ramię. Postaraj się utrzymać obydwa ramiona w jednej linii. Pośladki powinny spoczywać na krześle. Pozostań w tej pozycji przez pięć sekund. Następnie powtórz całość dla lewej strony.

W czym to pomaga?
Ruchy skrętne zapobiegają zesztywnieniu mięśni, Mogą załagodzić także bóle głowy, sztywność karku i ramion oraz ulżyć w bólach pleców.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP