czwartek, 9 lipca 2015

Dieta cytrusowa - cel i zasady diety, jadłospis, opinia dietetyka

Nazywa się ją cytrusową, ponieważ w codziennym jadłospisie jest sporo tych owoców. Bezkonkurencyjnymi sprzymierzeńcami w oczyszczaniu organizmu są cytrusy. Dodatkowo oczyszczająca dieta cytrusowa bogata jest w witaminy i mikroelementy, które świetnie działają na skórę. Jednak najwięcej walorów odchudzających spośród wszystkich cytrusów ma ananas. Jeśli w trakcie odchudzania chciałabyś jeść także inne owoce, ich ilość w przypadku np. jabłek, kiwi lub szklanki truskawek albo czereśni.

Cele i zadania diety

  • oczyszczenie organizmu z toksyn i zbędnych produktów przemiany materii
  • regulacja równowagi-kwasowo zasadowej
  • utrata masy ciała 4-5 kg wciągu 2-3 miesięcy

Zasady diety


  1. jedz o stałych porach, przestrzegaj gramatury każdego posiłku
  2. wysypiaj się - śpij nie mniej niż 8 h dziennie
  3. pomiędzy posiłkami wypijaj 2 l wody niskosodową (poniżej 3mg/l wody)
  4. do każdego posiłku pij min szklankę wody lub zamiennie można pić kawę bez mleka i cukru
  5. nie używaj soli do żadnego dania
  6. czas trwania to zazwyczaj tydzień, podczas którego możesz spożywać głównie owoce. Z pięciu dziennych posiłków, trzy powinny składać się właśnie z owoców. 
  7. najlepiej wybierać kiwi, mandarynki, grapefruity, pomarańcze oraz banany, ale już w nieco mniejszej ilości. Oprócz tego, można jeść: chudy jogurt naturalny, kefir lub maślankę, sałatę, kiełki różnych roślin, drób oraz ryby, orzechy, migdały, nasiona słonecznika, pestki dyni, otręby owsiane, musli, pieczywo razowe oraz pełnoziarniste, świeżo wyciskane soki z cytrusów.

Wady i zalety


Zalety
  • szybka utrata masy ciała, która jest wynikiem utraty wody z organizmu.
  • prosta komponowanych posiłków, nie wymaga szczególnych zdolności kulinarnych
Wady

  • mała ilość  składników odżywczych (białka, tłuszczów, węglowodanów),
  • brak witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E, K),
  • mała ilość błonnika, co zaburza pracę jelit, a po zakończeniu diety sprzyja zaparciom,
  • nieodpowiednia ilość kalorii w diecie, co zaburza pracę wielu narządów, a najbardziej układu nerwowego, osłabiając zdolność koncentracji uwagi i myślenia.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: miseczka jogurtu naturalnego z pomarańczą. małym bananem i 4 łyżkami płatków owsianych.
II śniadanie: 2 cienkie kromki chleba razowego, plaster łososia (100 g), garść dowolnych kiełków, 2 listki sałaty, szklanka świeżo wyciśniętego soku
Obiad: 200g piersi kurczaka pieczonego w folii, 2 łyżki brązowego ryżu, miseczka surówki z marchewki i mandarynki
Podwieczorek: duża pomarańcza
Kolacja: miseczka sałaty na słodko

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP