poniedziałek, 8 czerwca 2015

Zestaw ćwiczeń: ZUMBA

Na czym polega jej fenomen?

Zumba, która narodziła się w Ameryce Południowej, pozwala, aby każdy, niezależnie od wieku, płci, zdolności ruchowych i doświadczenia w tańcu czy fitnessie mógł uczestniczyć w zajęciach. Nieskomplikowane kroki taneczne, ciekawe kombinacje ruchów i niezwykle energetyczna muzyka powodują, że łatwo się odnajdujemy na zajęciach i chętnie wracamy na salę fitness. Ponadto ta forma ruchu daje niesamowite rezultaty. Zumba jest świetnym treningiem o charakterze interwałowym.
Naprzemienne wolniejsze i szybsze rytmy sprzyjają spalaniu tkanki tłuszczowej, a elementy zaczerpnięte z aerobiku świetnie rzeźbią i wysmuklają sylwetkę. Spalanie przeciętnie aż 600-700 kcal na godzinę zajęć sprawia, że bardzo szybko widzimy efekty treningu.

Jak wygląda lekcja?

Zaczynamy od rozgrzewki, by sukcesywnie przygotować organizm do wysiłku. Następnie w części głównej ruszamy się w rytm różnorodnej muzyki wykonując proste układy o zmiennej intensywności, tempie, stylu. Na koniec – wyciszenie i stretching.
Rada dla osób początkujących

Jeśli nogi nie idą w parze z rękoma, wybierz jedno z dwóch, a jeśli prędkość lub intensywność jest dla Ciebie za duża, wykonaj mniejsze ruchy lub nie wykonuj podskoków. Najważniejsze, by czuć się komfortowo, być sobą i świetnie się bawić.
Przykładowe kroki Zumba Fitness

Reggaeton twist

1. Stań w dość dużym rozkroku, nogi lekko ugięte w kolanach, ręce przed sobą rozluźnione w łokciach.
2. Ugnij kolano lekko do wewnątrz, skręć stopę do środka jednocześnie przyciągając łokieć do siebie.
3. Wróć do pozycji początkowej.
4. Ten sam ruch drugą nogą i drugą ręką.

Shake

1. Stań w dosyć dużym rozkroku.
2. Nogi rozluźnione w kolanach, brzuch i pośladki napięte, ręce na wysokości barków.
3. Wyraźnie cofaj klatkę piersiową w tył i energicznie wypychaj w przód.
4. Zacznij od ćwiczenia w wolnym tempie, potem stopniowo przyśpieszaj.

Salsa

1. Pozycja wyjściowa – stopy wąsko, ręce będą luźno pracować na linii od bioder do klatki piersiowej.
2. Miękko odstaw nogę bok, jednocześnie poruszając biodrem ruchem okrężnym.
3. Wróć do pozycji wyjściowej, zatrzymaj.
4. Tak samo odstaw drugą nogę, starają się płynnie pracować biodrami.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Tu mnie znajdziesz

mytastepl.com FlyB - Kulinaria Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Przepisy Kulinarne z najlepszych kulinarnych blogów
TOP